אם בעבר צלמים היו מצרך נדיר לאירועים משמחים הרי שהיום עם קדמת הטכנולוגיה ואפשרות הצילום בכל טלפון, ניתן להבין שצלמים היום לא חסר. אך בזמן שצלמים לא חסר, האם האיכות היא אותה איכות? האם הידע הקיים לצלמים חובבנים הוא באותה מידה של צלמים שלמדו את רזי המקצוע?

התשובה טמונה באביזרים. העדשות, המגנים, התיקים והחצובות. כשיש לכם את הידע, אתם תרצו את האביזרים האלו. אך בזמן שקיימים אביזרים רבים, הנה 4 סיבות למה אתם חייבים להצטייד בחצובה.

תמונות בחשיפה ארוכה

אם אתם רוצים לצלם תמונה בסוג צילום של חשיפה ארוכה, אתם תצטרכו חצובה. לא משנה כמה יציבים אתם וכמה אתם סומכים על עצמיכם ועל הידיים שלכם, אין סיכוי בעולם שתצליחו להחזיק את המצלמה ללא תזוזה אחת למשך הזמן שמצריכה חשיפה ארוכה. חשיפה ארוכה, למשל כשרוצים לצלם תנועת לילה בכבישים, תצריך לפעמים שניות ארוכות ולעתים דקות. בהתקנת מצלמות על חצובות אתם מאפשרים לכם את החופש לנוע סביבה ולראות את התקדמות התמונה.

צילום וידאו

אמנם לרוב צילום בוידאו ינוע ביחד איתכם, אך לעתים יש צורות צילום בוידאו בזווית של 360 מעלות. כשמצלמים בזוויות כאלו, חצובה תציל אתכם ביציבות הצילום. צילומי נוף רבים מצריכים חוסר תזוזה של המצלמה מבחינת הגובה שלה אך סוג הצילום מצריך את סיבוב המצלמה. שימוש באביזרים כמו חצובות תאפשר לכם לצלם וידאו יציב ואיכותי ללא כל הפרעות תנועה מיותרות.

Time Lapse

טרנד חדש שהגיע לטלפונים הניידים לא מזמן הוא הטיים לאפס. אם אתם לא מכירים, הטיים לאפס למעשה היא צורת צילום המבקשת להעמיד את המצלמה ולהקליט לאורך זמן דבר מה אשר משתנה לאיטו. לאחר סיום הצילום, שיכול לפעמים לקחת שעות אם לא ימים, אפקט הטיים לאפס יקצר את הסרטון אותו צילמתם ויערוך אותו בצורה כזו שהתוצר הסופי יראה כהילוך מהיר עם קטעי תמונות חסרות. צילום מרשים המצריך, ללא ספק, חצובות.

צילום פורטרטים

כשמתקרבים לתווי הפנים, אפשר לגלות פתאום תווים חדשים, קמטים קטנים של העור ואולי אפילו נקודות חן שלא נראות בצילום רחוק. אם אתם צלמים העוסקים בצילומי פורטרט, חצובות יהיו חלק חיוני מאוד בתפקידכם כצלמי פורטרט. בצילום דקדקני כצילומי פנים, תרצו שהמצלמה תלכוד את הפנים בפוקוס המירבי שלה וללא תזוזה אחת. העמדת המצלמה על חצובה תאפשר לכם לצלם פורטרטים רבים ואיכותיים ללא בעיה.

בטח כבר הבנתם, חצובות הם אביזר נחוץ מאוד אם אתם רוצים לקחת את מקצוע הצילום ברצינות. אם אתם מעוניינים לשווק את עצמכם בחוץ, דעו כי אנשים מחפשים את המקצועיות שלכם. כאשר אתם מגיעים מוכנים עם כל הציוד שצלם צריך לעצמו, הדבר מוכיח אתכם כצלמים מקצועיים ורציניים המחויבים למקצוע ולאיכות התמונה אותה אתם מפיקים.

גלילה לראש העמוד