חולצות צנועות

חולצות צנועות הן בחירה אופנתית ופופולרית ביותר עבור נשים שרוצות להצניע את גופן ממניעים של דת או אידיאולוגיה מסויימת. החולצה הצנועה היא בגד המכסה את החזה והבטן, ולרוב גם את הגב. הוא נלבש בדרך כלל עם בגד חיצוני אחר.

חולצות צנועות נלבשות באופן מסורתי על ידי נשים במדינות כמו ערב הסעודית, איראן, פקיסטן ואפגניסטן וגם באזורים בהם יש יהודים ומוסלמים בכל רחבי העולם. בארצות הברית חולצות צנועות פופולריות יותר בקרב מוסלמים אשר לובשים את אותם חולצות כדי לעקוב אחר המסורת האסלאמית. גם נשים לא מוסלמיות לובשות חולצות צנועות לפעמים כחלק מתלבושת גדולה יותר המשלבת אלמנטים נוספים של כיסויי ראש וחצאיות ארוכות.

צניעות היא סגולה שנמצאת בדתות, תרבויות ומסורות רבות. מנהג הצניעות קיים כבר מאות שנים והוא התפתח לאורך השנים.

חלק מהחוקרים מאמינים שצניעות הייתה דרך לאנשים להראות כבוד לאלוהים, שנתפס כבורא כל הדברים. אנשים היו לובשים בגדים צנועים או מתכסים בבגדים צנועים כי הם האמינו שהם לא ראויים להיראות על ידי אלוהים. אחרים מאמינים שהצניעות הוכנסה לנשים על ידי גברים כי הם רצו לשלוט בהן, ולהיות בעלי כוח על המיניות שלהן.

צניעות היא הסגולה לא להציג את גופנו בפומבי או לראות בצורה לא צנועה. ביהדות צניעות היא דרישה לגברים ולנשים כאחד, התורה אינה מזכירה במפורש את מושג הצניעות, אך יש בה מספר מצוות הקשורות בלבוש ופעולות נוספות שניתן לפרש כצניעות. מצוות כיסוי ערוה של אישה ולא לראותה גלויה.

התורה, ובעקבות כך, היהדות עוסקת בצניעות משום שהיא נתפסת כתכונה אנושית מולדת שאבדה. בחברה של היום, הצניעות פינתה את מקומה לאובייקטיפיקציה על ידי פורנוגרפיה, שעלולה להשפיע לרעה על גברים ונשים כאחד, בהלכה היהודית קיימות צורות חיוביות ושליליות של צניעות.

אופנה צנועה היא מושג חדש יחסית בתעשיית האופנה

היא מוגדרת בדרך כלל כבגד המכסה את הגוף ועוקב אחר קודי לבוש מסורתיים.
מעצבי אופנה כמו דולצ'ה וגבאנה ו-H&M הבינו את הפוטנציאל של השוק הזה וכעת הם מעצבים בגדים לנשים שרוצות להתלבש בצורה צנועה ברחבי העולם. אנשים מתרבויות שונות הופכים מודעים יותר לאמונותיהם הדתיות ורוצים להתלבש בהתאם, מה שהוביל לעלייה בביקוש לבגדים צנועים בעולם.

חווית הקנייה המקוונת של בגדים צנועים היא לא תמיד מסודרת, כאשר אתרים וחנויות רבים אינם מספקים ביגוד מסוג זה או שיש להם מגוון מצומצם של אפשרויות.

בדרך כלל ניתן לאתר בגד צנוע על ידי "תג צניעות" תג צניעות הוא סוג של תווית שנמצאת לפעמים על בגדים, בדרך כלל עם הוראות ללבוש צנוע שיש לעקוב אחריהם כדי להימנע ממצבים מביכים, הם משמשים לעתים קרובות נשים מוסלמיות בציבור כדי להימנע מחשיפת חלקים בגופן שהם לא היו רוצים שיחשפו בפני גברים שהם לא מכירים.

גלילה לראש העמוד