עידן המידע בו אנחנו חיים החל משלהי שנות ה-90 הביא עימו תמורות דרמטיות בתרבות האנושית בפרט בכל הנוגע לצריכת מידע, העברת מידע ופרסום מידע. בתוך גל שינויים ותמורות זה, אחד התהליכים המאופיינים במיוחד הוא עליית חשיבותו של המידע הוויזואלי. אם בימי ראשית האינטרנט נראה היה שהתוכן הטקסטואלי הוא המלך, הרי שהחל משנות ה-2000 ואילך עם השיפור בתשתיות התקשורת מבחינת נפחי וקצבי הערבת המידע, נהיה ברור יותר ויותר כי המלך האמיתי הוא המידע הוויזואלי- כלומר תמונות וסרטוני וידאו ועל זה נאמר כבר שנים לפני כן "תמונה אחת שווה אלף מילים". מידע ויזואלי הוא בעל חשיבות רבה עבור אנשים פרטיים, ארגונים ועסקים וחשיבות זו יכולה להיות מתורגמת לא פעם לערך כלכלי רב, על כן אין פלא כי מאמצים טכנולוגיים רבים הושקעו גם ביכולת לעבד את המידע הוויזואלי ולמטבו, כך שהתוצאה הסופית תהיה מתאימה לצרכים השונים.

כל האמור לעיל נועד לשמש כהקדמה לסקירת הפרמטרים השונים אותם ניתן להתאים ולשנות בעיבוד תמונה דיגיטלית. בין אם מדובר בתמונות מוצרים לאתר העסק שלכם או באלבום תמונות משפחתי שיצרתם בסמארטפון או אפילו אוסף תמונות פילם ישנות שסרקתם והמרתם לפורמט דיגיטלי.

ובכן מה הם הפרמטרים הניתנים לשינוי בכלי עיבוד דיגיטלי לתמונה? הנה הרשימה במלואה:

אורך ורוחב– כמעט כל כלי לעיבוד דיגיטלי של תמונה יאפשר להגדיר ולקבוע את מספר הפיקסלים המדויק לאורך התמונה ולרוב התמונה. לקביעת אורך ורוחב יכולה להיות השפעה גם על רזולוציית התמונה ועל גודל הקובץ הדיגיטלי עצמו.

חיתוך– אחד הכלים הבסיסיים בתוכנת עריכת תמונות דיגיטלית יהיה האפשרות לחתוך חלק מסוים מן התמונה. אם לצורך הסרת רקע לבן מיותר, הסרת חלק מהתמונה שאינו מיועד להצגה או לכל צורך אחר. לרוב האופציה הבסיסית תהיה חיתוך שטחים מלבניים מן התמונה אולם בתוכנות גרפיות מתקדמות מעט יותר תתאפשר גם הסרה של שטחים מסומנים מן התמונה בכל צורה, לבחירתכם.

חדות– אחד הפלאים הטכנולוגיים החביבים במיוחד בעיבוד תמונה דיגיטלית היא היכולת לשפר את איכות התמונה, גם אם איכות התמונה (ורמת מקצועיות הצלם) אינה גבוהה. דוגמא בולטת לאפשרות זו היא הגדלת חדות (עד לרמה מסוימת) התמונה, כך שהצפייה תהיה ברורה יותר ונעימה יותר.

צבעוניות– בתוכנות עריכה גרפיות מתקדמות כמעט כל פרמטר של צבע בתמונה יהיה נתון לשינוי ותיקון. החל בהמרת צבע אחד בצבע אחר, דרך שינוי עוצמתו של צבע אחד בלבד וכלה בהעברת התמונה לפורמט שחור-לבן. ככל שתרבו להתעמק ביכולות התוכנה ותרכשו מיומנות גבוהה יותר כך קשת האפשרויות העומדת לרשותכם בעיצוב צבעוניות התמונה יהיה גדול יותר.

גודל הקובץ- לגודל קובץ התמונה יכולה להיות השפעה משמעותית על מהירות טעינת עמוד אינטרנט בו התמונה מופיעה, במיוחד כאשר מדובר בעמוד מרובה תמונות. על כן כדאי לדעת כי קיימת אפשרות לכיווץ קובץ תמונה והקטנת משקלו.

 

גלילה לראש העמוד