לא כל הזוגות מתחברים לטקס הנישואים המוכר או מעוניינים לעבור ברבנות ויש גם מי שמקבלים סירוב מהרבנות או פוגשים בקשיים ובוחרים אחרת. האלטרנטיבה היא לקיים חתונה אלטרנטיבית. מעמד מרגש בו את מקום הרב תופס עורך טקסים קונספטואלי ואפילו חבר קרוב או בן משפחה אהוב.
האירוע אינו בהכרח שונה מכל חתונה אחרת מבחינת חוויה קולינרית ותכנית אמנותית של מסיבת ריקודים, צילום מגנטים ואטרקציות, אבל הטקס עצמו בעל תוכן מגוון המותאם לסגנון של בני הזוג מבחינת הסיפור האישי, הברכות, השירים וכן ניהול הטקס יוצא דופן.

אז איך מסגננים טקס חתונה אלטרנטיבי המתקיים באווירה מרעננת? מספר צעדים בדרך לחופה.

 

גבירותיי ורבותיי – תשכחו מכל מה שהכרתם


בתכנון חתונה עם טקס אלטרנטיבי, הצעד הראשון הוא להחליט איזה טקס מעניין אתכם – חילוני, רפורמי, רוחני, אישי.
לכל טקס יש מאפיינים שונים, אבל אפשר לחבר בין המרכיבים שמעניינים אתכם, למשל, לקחת ברכות המזוהות עם טקס דתי ולנסח את הברכות במילים שלכם או להוסיף ברכות.  
החליטו מי מבחינתכם תהיה דמות המפתח שתנחה את האירוע. אפשר לבחור מנחה חיצוני ועורך טקסים רשמי, שעבודתו היא העברת טקסים בניחוח אחר והוא מתמחה בטקסים אלטרנטיביים או מישהו שאתם מכירים וסומכים עליו בהנחיית הטקס בצורה קלילה או משעשעת או פיוטית – תלוי בסגנון המועדף.
חשוב לתאם ציפיות ולגבש ביחד את הטקסטים הפרסונאליים לחופה – למשל, להחליט מי ידבר על מה, כל אחד בתורו או שתקראו טקסט משותף שחובר יחדיו, שהמנחה יספר את סיפור אהבתכם – כיצד הכרתם וכדומה, פרשנות אישית לטקס הדתי המוכר וכדומה.
החלטות נוספות שאפשר לקבל הן האם הטקס ישאב השראה מטקסי נישואים מתרבויות אחרות כמו למשל, טקס איחוד אינדיאני, איזו מוסיקה תלווה את המעמד, האם תתקיים הרמת כוסית ומה תהיה הברכה שתלווה אותה, ברכות הדדיות בין בני הזוג וכדומה.
ניתן לנסח בראשי פרקים את "זרימת האירוע" ולהתמקד בטקסט, כיצד ייפתח, האם תיכנסו בהפתעה ובליווי מי וכמה זמן יימשך הטקס והאם יסתיים בהחלפת טבעות, שבירת כוס ואיך תעצימו את האפקט המרגש של סיום הטקס.

חגיגה קונספטואלית בהתאמה אישית


כפי שהטקס מותאם לצרכים ולרצונות שלכם באופן אישי, כך גם המקום בו תחגגו. שימו דגש על אולם אירועים באווירה שתאהבו עם אנרגיות טובות ועיצוב המתכתב עם הסגנון המועדף עליכם.
ניתן לבחור מקום שנוח להגעה מהבחינה הגיאוגרפית ונושק לערוצי תחבורה ראשיים.
כדאי להיפגש עם הצוות, לחוות אירוע לדוגמא ולהבין כיצד אפשר לשלב את הטקס האלטרנטיבי במקום מבחינת חופה תחת כיפת השמיים, סידור האולם בדרך שיתופית יותר התאפשר יצירת שיח בין האורחים, זרימת האירוע משלב קבלת הפנים ועד סיומה של מסיבת הריקודים ואילו מערכות סאונד ותאורה מספק האולם ליצירת האווירה המבוקשת.

 


מהמטעמים ועד הצילומים – הפתעות לאורחים


החגיגה הקולינרית מעצימה את החוויה וגם כאן תוכלו ללכת על תפריט קצת אחר בפרזנטציה מעניינת או בהגשה אלטרנטיבית מבחינת כלי הגשה מיוחדים ובלתי שגרתיים. ניתן גם לבחור בתפריט צמחוני או טבעוני בלבד וליצור אירוע שמספק חוויית אירוח אחרת עם ישיבה אלטרנטיבית – פופים, מרבצים, תחושת שחרור בלתי מחייבת, מוסיקה רוחנית ותכנית אמנותית המתחברת לערכים ולקונספט הכולל של האירוע כולו. אפשר למשל, לקבוע מראש קוד לבוש מעניין -כולם לובשים לבן, תחפושות, חתונה בהשראת הטבע ולתת לאורחים להיות חלק מהאירוע בלבוש, במטעמים, במוסיקה, לצלם אותם בדרכים מעניינות על תפאורה מיוחדת, עם ציטוטים מתוך הטקס האלטרנטיבי.  

אל תשכחו להשקיע בצילום האורחים, צילום מגנטים וכל מזכרת אחרת שתישאר לכם ולמוזמנים שהגיעו לשמוח בחגיגה הייחודית שלכם.  

גלילה לראש העמוד